tisdag 11 mars 2014

ett gäng snabba frågor med någon som ska delta på mässan

Idag skickade jag ett meddelande till en av mina favoriter inom fisket, Denna människa driver en av sportfiskesveriges snabbast växande blogg, denna tjej har även gjort en dröm resa för många hon har varit på Grönland, gissar på att de senaste 3 åren har hon slagit störst i hela Sverige.
Givetvis snackar jag om Sussi ''symfoni'' Stridh. Hon kommer hålla till bland bloggarna på mässan, fast jag gissar på att hon kommer springa runt mellan alla montrar för att leta material till att blogga om och även prata med sina vänner.
Eftersom jag bedriver min blogg frågade jag vad hon tror gör hennes blogg, hon tror att folk gillar hennes blogg för att hon har bred krets på sitt fiske, det blir lite av varje, Hon tror att folk även uppskattar hennes ärlighet. Det jag gillar med hennes blogg är att hon skriver bra och har extremt fina bilder.
Under 2014 letar hon efter det gröna guldet, 10kg+ gädda. Under 2014 kommer Sameos nya spö Jade och det är ett spö hon vill lyckas bända 10kg+s gäddan med detta.
Sussi Ser mässan 2014 som en möjlighet att träffa nytt folk och även de hon redan känner.


Givetvis var jag ju tvungen att fråga Sussi vad hennes coolaste fiske resa eller fiske tur var.
Men efter att läst vad hon skrev förstår jag verkligen vad hon menar, hon har svårt och sätta ett ställe som favorit, men det förstår jag när hon varit på Grönland, även fiskar på kusten i Blekinge efter gädda, storsjö kapell och strömhult och fiske efter öring och regnbåge.



Hennes framtidsplaner är att bli bättre fotograf, och besöka mer ställen och att träffa folk över hela världen.
Sussi tror att mässan kommer slå publikrekord och kommer bli fullt drag. För att få det bästa av mässan tycker hon man ska besöka kanalgratis och flugor.se.



Sussi är en av mina förebilder inom fiske och tack vare henne har jag varit i storsjö kapell efter och sett de på hennes blogg. Hon är en extremt bra bloggare och fiskare, hoppas även att vi kan fiska någon dag och utbytta ideer. Ser ni Sussi på mässan så hälsa på henne och tala med henne om allt.


TÄVLING


Jag vet nu att mässan snart är här och tänkte att jag frågar Johan Klingberg om en tävling och ett pris, Johan som är en mycket trevlig prick och extremt duktig på det han gör och han sa att jag kunde få lotta ut en prenumeration på världens bästa tidning Givetvis är det FLY AND TIE

1 kommentar:

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist