tisdag 30 april 2013

mitt ufföretag

Idag var jag nere hos min uf handledare, Micke på Bfd Fly-fishing. Han fick de flugor han beställt och så snackade vi lite om detta, Man ska egentligen stänga ner uf företaget men jag ska kolla på möjligheten till att ha de kvar beroende på om någon butik köper lite flugor, sen tycker jag själv de är skitkul att binda, och ser en klar utveckling på mitt bindande till det positiva. Givetvis kommer man kunna köpa flugor via mail eller telefon eller facebook. Givetvis kommer jag sälja till butiker eller om någon fiskecamp, eller vad som. Det är bara ta kontakt med mig via mail eller telefon.
 

gäddflugorna micke köpte, slänger även upp de han skrev på facebook om detta 

Pike flies to last all season trough!
This winter we have bin supporter to a youth who´s bin doing a school project trying to operate a fly fishing tying company inclusive learning how to operate a company by all what it means. Isack as he is named arrived to the office today with i big bunch of pike flies that we ordered for our selves and our guests to use this season. As soon as the ice melts from our pike lakes we will take Isack out for a nice pike hunting. We wish him all luck in his future career in the fishing industry.

Gäddflugor på hög.
Denna vinter har vi agerat mentor åt en kille på lokala Fiskeguide utbildningen i Älvdalen och hans UF företag. Han har testat driva ett eget företag med inriktning flugbindning och därigenom lärt sig en del om vad det innebär. Idag anlände Isack som han heter med en hög med gäddflugor som han bundit upp åt oss på vår beställning och vi har lovat att ta med honom ut så fort isen släpper på lite madame jakt. Vi önskar lycka till i ditt fortsatta yrkesliv Isack och hoppas och tror det kommer gå alldeles utmärkt!



skitfiske och goo valborg för er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist