söndag 21 april 2013

En liten nyhet


Denna bild, är en nyhet från Holland som jag testat igår, du kan dra tyngden fram och tillbaka beroende på hur du vill att den ska gå i vattnet om man har tyngden får flugan en jiggande gång, och ju längre bak så svävar den. När man köper en sådan grej får man med el fluga som man trär på. Jag testade även flugor jag band själv vilket verkade gå fint, ett problem med denna sak är att den är för stor för min smak, skulle man kunna göra den lite mindre så man kan ha mindre flugor vore det nog riktigt bra när man jiggar abborre på sommaren, i en vassrugg.
Denna fluga fick jag med dock är denna blöt och jag har försökt att filma hur den går i vattnet både idag och igår, men vart inte bra, 

Om ni vill ha en sådan kan ni maila mig, jag kommer även göra flugor till denna de kommer kosta ungefär 75 kr då det är mycket material. 

Skitfiske 
isack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist