fredag 5 september 2014

fisket.

Just nu har vi 120 kubik vilket är ganska mycket vatten, dock är det helt fiskbart, fiska närmare land. De har tänkt och sänka under dagen. Men jag vet inte med hur mycket än. Fortum är alltid Forum dollartecken...

Jag ska försöka ta mej ut och fiska lite snart. sommaren har ju kommit tillbaka med en extrem värme. Kanske hinner blötlägga en fluga i mon kväll och lura upp en Harr.

I helgen blir det full rulle med kurs och butiken har öppet 9-18.

Min personliga uppfattning runt Österdalälven är att fisket blivit bättre, Fisken blivit större. Man slipper kroka av 20 småfiskar på en dag utan fisken är större och finare. Jag tror på 2 saker fiskevården som görs i älven och att jag själv blivit bättre Flugfiskare. Nu när jag nästan bara gått över till och flugfiska. ÖVNING GER FÄRDIGHET.

Under de senaste åren har jag ju även lärt känna extremt många duktiga flugfiskare och fiskare. Även extremt mycket trevligt folk.  Jag har fått erfarenheter av folk och jag har delat med mig till folk.



Jag har även under de senaste åren haft förmån att fiska på många ställen. Med många duktiga personer.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist