onsdag 2 oktober 2013

Fiske harr och binda flugor...

Fisket i Österdalälven är faktiskt riktigt bra både torrt och Nymph ger fisk, när solen kommer fram vakas de för fullt, trots denna höstkyla så kommer de igång otroligt bra framåt 12 tiden, Torrflugor som funkar är superpuppa och CDC ELK, 2 fantastiska flugor CDCELK har varit en fluga som fiskat bra hela sommaren. Superpuppa en fluga som funkar både ovan och under ytan. En viktig fluga i en givande ask.

Efter dessa fiske timmar satt jag och joel björn och spåna lite ideer som kanske kommer ut lite om på bloggen. Under tiden band jag lite flugor, efter Skottlands resan har jag fastnat i lax flugbindningen så idag kom jag på en egen fluga som består av Påfågel räv och get.




                                           Det är en väldigt kort tub, Band 4 olika storlekar denna band joel.


Lägger även upp en av de bästa mässorna jag någonsin varit på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist