onsdag 27 februari 2013

Snart där 36 dagar kvar

Om 36 dagar är det dax för mässa i Jönköping, Mässan för hela familjen, mässan för dig som vill lära dig allt om flugfiske  mete trolling, Snabbt smidigt enkelt, Allt om en favorit sysselsättning för många, Jo jag snackar om fiske. Mycket roligt kommer ske,
Drag Bassänger, Kastbana. Föredrag flugbindargata, och  massa mer.
Vad tänker ni med om ni inte dyker upp där?

Någon som dyker upp är en grym flugbildare Niklas Dahlin





Jag är flugbindare.

Jag kommer att binda på mässan, och ha med mig lite smått och gott klart att visa. Lite olika flugmönster ur den genre jag ska binda, North Country Flies eller Spiders som de också kallas.

Dyrt kan det vara, det beror på hur ”insnöad” man vill blir. Att samla material blir lätt ett gift… Den som börjar att binda sina egna flugor för att spara pengar, tror jag valt fel väg.

Att lära sig att binda fiskbara flugor tar inte speciellt lång tid, med lite vägledning går det på någon dag . Det tar ett tag att bli riktigt duktig, hur lång tid beror givetvis på hur mycket tid man väljer att lägga.

Mitt fiske sker till väldigt stor del i strömmande vatten efter Harr och Öring hemma i Sverige, helst av allt med en klassisk torrfluga eller en sparsamt bunden Spider på tafsen.

Jag har en blogg på Engelska, uppdateras inte så frekvent dock, du hittar den på 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist