torsdag 29 maj 2014

Flugfisketsdag och mera

Den 24 Maj drog fisket igång på riktigt uppe i Älvdalen, då hade Campingen och fiskecentrum Flugfisketsdag, Tredje året jag var med på denna grej, första två åren var jag här som besökare, I år var jag här och jobbade. 4 olika flugbindare var här var av 3 va i från skolan jag snart tar studenten vid, alltså Älvdalens utbildningscentrum. Sen hade vi även en av de killar som fiskar österdalälven flest gånger på ett år (tror jag) självklart Jörgen Danielsson. Han gör Grymma håvar men även grymma flugor.

Från skolan kom en lärare Anders Sundberg och mannen som binder gäddflugor i sömnen Daniel Eskilsson och även vår egna lilla elitbindare Joel Björn. Grabben som sitter på mässor både i Sverige och Tyskland.





 

Tror dock Joel mest bytte ideer med Jörgen  ;)


Självklart var Älvdalens egna Sheriff där. lärde kunderna vart dom fiska fiska eller vilken öl som var godast. Han hade även ett föredrag om sin Montana resa. Shit han har ju upplevelser som inte en normal människa fått uppleva. Han har rutin Mannen. 


Givetvis skulle även Gästerna ha chans att vinna lite prylar, Helt gratis.




Otroligt rolig dag och mycket folk i rörelse.


DAGEN innan det vart det en Hel dags guidning med ett byggföretag från Stockholm. 
Dagen började med lite uppvärmning ute på gräsmattan för att sedan dra sig ut i älven, Men Kära Fortum 120 kubik, överdriver ni?
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist