torsdag 13 februari 2014

En Youtube kanal alla borde följa…



De finns två vuxna karlar som fortfarande dyrkar tweed kostymer och bambu spön, dyr whiskey och cigarr, givetvis finns det fler. Men de här två grabbarna gör det på film och inte nog med det så gör de det mer än bra. 
Jag träffade dessa killar för första gången i Norrbyströmen(http://www.norrbystrommen.se/), de var där och fiskade och filmade, gjorde en film till sin youtube kanal. I början höll vi oss i bakgrunden för att inte förstöra filmen, men när vi senare satt inne i stugan och förbereder oss för fisket ser jag hur Johannes får ett riktigt fint hugg i Homepool. när dessa killar drillar fisk syns det att de har fisk hela spöet böjer sig och man får arbeta med fisken på ett helt annat sätt.

Efter att fisken återutsattes snacka jag och min vän med dessa killar lite, vart vänner på Facebook. Nu är dessa två några av det härliga gänget vänner jag har fått genom fisket och givetvis snackar jag om Fmao, Johannes och Erik, de är enligt mig fiskesveriges trevligaste killar, förra året gjorde de även konkurrens med hedenhös och gjorde en adventskalender. De är även aktiva i en förening som heter  Mälardalens canebyggare där de också är en härlig samling människor som bygger spö av gräs, alltså bambu. Dessa killar och Mälardalens canebyggare kommer ni kunna träffa på sportfiskemässan. Rekommenderar att ni kollar deras youtubekanal. De har även en facebook sida Fmao Och även att ni besöker dessa spöbyggare på mässan. Jag kommer definitivt vara och känna och klämma på deras spö, även trycka upp en kamera i ansiktet på Erik och ta kort på honom som tack för den delen då jag var med i deras vlogg förra året. Träffar ni inte dessa killar på mässan ångrar ni er dessa killar är mer än trevliga.

Med Denna bild avslutas detta inlägg och önskar dessa grabbar skitfiske i år och även en fantastisk mässa.


Skitfiske där ute med 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Email: isack.lindqvist@live.se
facebook: isack lindqvist